Milan Čižinský (Pivot WTB) a EWS parta vyrazili do jižní Ameriky na světovou Enduro sérii
Za pár dní odstartuje největší závody Enduro World Series v Chile. Tam má namířeno i čtvrtý muž loňského bodování seriálu v kategorii Masters Milan Čižinský (Pivot WTB), který nám představil svůj trénink a své plány na nadcházející sezonu. I ve 43 letech se dají budovat smělé plány! Jeden z důvodů proč píšeme o Čížovy je nový wattmetr, který má na svém závodním Enduro bike a je to nový model ROTOR 2inPower, který se ještě neprodává. Wattmetry CZ dodávají Milanovy měřiče výkonu 4iiii Precision již druhou sezonu.
“Na konci sezóny, poslední týden říjnu jsme se s Pavlem Vojtíškem a Luďkem Šmerdou sešli na Rychlebských stezkách v Lime house, zuřila tam vichřice, padaly stromy a tam mimo ježdění jsme také natočili velkou část videa o mém tréninku….,” uvádí Milan a zve ke zhlédnutí…
Sezona bude dlouhá, protože věčný cestovatel Číža budu na cestách od února až po říjen. První přípravné závody má Milan už za sebou. “Letošní rok bude víc o zážitcích, výsledky budou až na druhém místě. Závodění a cestování v rámci EWS mě pořád baví, zbylé akce jako české Endurosérie pojmu trochu víc na pohodu,” říká Milan.
“Je mi samozřejmě také jasné, že nemládnu a přicházejí mi stále rychlejší soupeři, ale zkusil jsem upravit přípravu a být optimální formě již v březnu na první závody EWS. Sezóna bude hodně dlouhá a náročná, letos budu závodit ve více než 15 zemích,” vyjmenovává Číža všechny své naplánované destinace: Kanáry, Madeira, Chile, Kolumbie, Francie, Slovensko, Rakousko, Itálie, Kanada, Španělsko, Slovinsko, Polsko, Švýcarsko, Německo a samozřejmě Česko. No, nutno říci, že Milan je opravdový fanda do cestování, ale to asi není žádná novinka.
Civilním povoláním designér má za sebou už první závody Enduro Challenge Madeira. “Madeira mě uvítala klasickým počasím, trochu deštivo 🙂 V plánu bylo čtyřdenní enduro blok, tak jako na EWS. Každá část ostrova nabízí trošku jiné traily, asi nejvíc se mi líbí ty na severozápadě, kde je přece jen trochu víc hlíny a traily nejsou tolik kamenité. Madeiře se říká ostrov věčného jara, je tady pořád mokro a při jízdě si toho všimneš… trochu to klouže, a když narazíš na bláto, kterému se přezdívá “black ice” tak se radči nedotýkat brzd :-))) Po 4 dnech jsem už solidně unavený a dal jsem si volný den pouze na vyjetí, ale bohužel na ostrově neexistuje vůbec rovina a kopce jsou všude hodně příkré. Zbytek týdne jsem se věnoval intervalového tréninku,”
“Těsně před závodem v pátek odpoledne jsme dostali zprávu, že v neděli bude silná vichřice a proto se musí přesunout závod na sobotu tzn. ráno trénink, odpoledne závod. Večer jsem se stihl ještě alespoň rozjet. V 5:15 budíček… Tréninkové jízdy šly podle plánu až na jeden crash, kdy se mi utrhla kropenka a já šel přímo na hlavu a hnul si s krkem. Závod startoval odpoledne a všude bylo spousty diváků a mě se daří v mé kategorii vyhrát všechny erzety. Bohužel to trochu zkazila ztráta chipu, bez kterého mi jury nakonec jeden manuálně změřený čas neuznala a to mě odsouvá z prvního místa…. každopádně jsem byl s výkonem spokojený,” komentuje dál Milan, který už zase pomalu balí kufry na dvojici jihoamarických závodů EWS v Chile a Kolumbii.

Czech team dorazil na místo dění prvního EWS závodu v chilských Andách a podělil se s námi o tyto poznatky z místa činu.
Milan Čižinský:
“Tratě v Andách jsou dost odlišné od toho co známe v Evropě. Tahle kombinace suchého sypkého povrchu, kterému tady říkají antigrip, vysokých rychlostí a nadmořské výšky mezi 3700 a 2500m.n.m je fakt docela náročná. Celou noc prší a ráno jsou traily jsou zas prašné. Před dvěma roky se po průjezdu 400 jezdců tratě změnily na prašným tobogán, kde se ti ztratilo přední kolo až po nábu ani si nevěděl jak. 6stagí: SS2 11km/1818m klesání a na závěr hodně technická stage kde můžeš všechno ztratit.”
Vojta Bláha:
“První, čeho jsem si všiml, když jsme přistáli v Chile byly obrovské hory viditelné už z města, teplo a vymetené nebe. Když jsme dojeli na dějiště závodu, s teplem už to nebyla taková sláva, přece jen rozdíl 2600 výškových metrů udělá svoje, ale to nic nezměnilo na nádherných výhledech na Andy. Druhý den jsme vyjeli lanovkou na nejvyšší bod závodu a chtěli jsme si prohlédnout trať, která ale nebyla ještě ani vytyčená a tak jsme spíš jen sešli suťoviskem zpět dolů. Každopádně to byla dobrá exkurze do místního vysokohorského prostředí a řídkého vzduchu, z nichž ani jedno se nesmí brát na lehkou váhu. Vypadá to, že tohle kolo EWS nebude rozhodně zadarmo a bude z něj dost epických zážitků!”
Martin Pešták:
“Jsem Martin Pešťák pocházím z Plzně. Na kole závodím od 8 let. Převážně na horském. Od roku 2015 se specializuji na disciplínu Enduro. Kde závodím v kategorii junioři a U21 letos jsem se probojoval jako 9 na světě na světový pohár v Enduru dále jsem získal titul vícemistra republiky v Enduru. Cílem pro letošní sezónu je skončit celkově v top 15 na EWS.”
[lastupdate]