Rozhovor: O triatlonu se Simonou Křivánkovou novou akvizicí našeho týmu.

Triatlonistka Simona Křivánková je od letošní sezony součástí Wattmetry.CZ PRO ambasador programu a vybrala si wattmetr 4iiii Precision 3D na klikách Shimano Ultegra. Simona by se svým půvabem a postavou rozhodně uspěla v modelingu, ale zvolila si dlouhý triatlon, kde dosahuje neuvěřitelných výsledků a sbírá jeden úspěch za druhým.

Pro příznivce triatlonu nemusíme Simonu moc představovat a pro ty co jí ještě neznají tak Simona byla na 4. místě v 2017 na Prague Challenge a loni byla na 2. místě na plném Ironmanu v Izraeli IsraMan. Simona loni také vyhrála půlku Ironamana v Rakousku při Austrian 1/2 Iron Triathlon – Röcksee 2018

Simona Křivánková – Ironnman 2018 Malajsie

Svojí vysokou výkonnost dlouhodobě potvrzuje a MČR Moraviaman 2016, si k vítězství navíc přidala i traťový rekord. Také v roce 2016 byla druhá na mistrovství Evropy v dlouhém triatlonu Poznaň ETU Challenge Long Distance Triathlon European Championships! Výsledky hovoří sami za sebe, tak můžeme přejít k představení Simony. 

Jaké byli Siomoni začátky kariéry úspěšné triatlonistky a také maminky?

Simona pochází z Brna a jejím domácím klubem je Rocktechnik triatlon. Běhat začala už na základní škole. Od deváté třídy chodila trénovat atletiku na Sportovní gymnázium Ludvíka Daňka k panu Sečkářovi. Věnovala se především sprintům, dálce a trojskoku. Na vysoké škole pak ze zdravotních důvodů přesedlala na triatlon, kterému se nyní věnuje společně s manželem.
Její sportovní zaměření je na střední (1,9km plavání – 90km cyklistika – 21km běh) a dlouhý (3,8km plavání – 180km cyklistika- 42km běh) triatlon.

Simona Křivánková s dcerou – Ironman Izrael Israman 2019

Co Vás přivedlo k tomu, aby jste začala trénovat podle wattů?

Trenér, který měl s tréninkem podle wattů dobré zkušenosti.

Jaké výhody vidíte v tréninku podle wattů oproti jiným způsobům měření zátěže?

Jsou nejpřesnější zpětná vazba pro sportovce a nejde je nijak ošálit.

Proč si myslíte, že je dobré investovat do měřiče výkonu?

Trénink pouze podle tepové frekvence není úplně spolehlivý, ta může být ovlivněna mnoha faktory (denní doba, množství spánku, jídlo, teplota okolí atd.). Nesporná výhoda je u tréninků krátkých úseků, kdy wattmetr podává ihned přesné informace. V případě tepové frekvence chvíli trvá, než vzroste na požadované hodnoty. Co se týče závodu, rozhodně wattmetr pomůže na úvod dlouhé cyklistiky (myšleno u IM a 1/2IM) tzv. “nepřepálit” tempo. Závodník je “nahecovaný” a má potřebu hned od začátku dřít, což se mu však může posléze vymstít. Proto je v tomto případě wattmetr dobrá kontrola a usměrňovač požadovaného tempa. Nutno ale říci, že je vždy důležité po očku sledovat také tepy a nespoléhat se 100% na watty.

Watty jsou také výborným pomocníkem při tréninku na trenažeru. Člověk se díky wattům, aby je udržel, dokáže více “hecnout”.

Simona Křivánková na trati Ironmana.

Jak je specifický trénink dlouhého triatlonisty, který netrénuje pouze na kole?

Triatlonista musí skloubit tři disciplíny a proto svůj čas a energii investované do tréninku musí vhodně rozdělit. U dlouhého triatlonu je logicky nejvíce času věnováno právě cyklistice. U Ironmana se jezdí cyklistika bezhákově, takže závodník nemusí trénovat nástupy a jízdu v balíku, ale naopak se musí naučit jezdit sám za sebe v ideálně rovnoměrném tempu tak, aby mu zbylo při maximálním výkonu na kole ještě dostatek sil na kvalitní závěrečný běh.

Jaké máte hlavní cíle v letošní sezoně a co vás ještě čeká letos?

Cílem bude zajet kvalitní výkon na co nejvíce absolvovaných závodech. Budu startovat na několika půlkách ze serie Challenge Family – Riccione, Heilbronn, Prague. Dále pak pojedu ETU mistrovství v dlouhém triatlonu Almere, Ironman Copenhagen a Ironman Malaysia. Doufám, že se na start v ČR postavím i na jiné závody než jen na Challenge Prague.

Simona v zátěžové laboratoři při pravidelných testech.

Osobní rekordy k 2016

Maraton: 3:05:44 – v rámci triatlonu, čistý maraton jsem ještě neběžela
Půlmaraton: 1:23:32 – v rámci triatlonu
10 km: 38:17 (ale nevím, zda to bylo opravdu poctivých 10 km)
5 km: nevím
1000 m: nevím
Dlouhý triatlon – 9:08:31

Největší úspěchy
1.misto na MCR v dlouhem tt! Cas 9:18:37 a traťový rekord o 20 minut
1.místo Czechman triatlon 2016
6.místo Challenge Rimini 2016
1.místo dlouhý tt Podersdorf(Mistrovství Rakouska) 2015
1.místo Poreč triatlon (Mistrovství Chorvatska a Slovinska ve středním tt) 2015
1. místo Linz triathlon 2015
7.místo Challenge Walchsee-Keiserwinkl 2015
1.místo MČR v dlouhém duatlon 2013
10.místo Ironman 70.3 Berlin 2013
1.místo MČR v dlouhém triatlonu 2012
1.místo Ford Czechman Tour 2012
9.místo Ironman 70.3. Zell am See 2013

Last updated: August 12, 2019 at 18:39 pm